Tempels en bezienswaardigheden in vogelvlucht

9 april 2015 - Phnom Penh, Cambodja

Lieve familie vrienden en de mensen die het leuk vinden mijn blog te lezen,

het was er de laatste paar weken even bij ingeschoten om mijn blog
te schrijven, maar ik zal mijn best doen om alles nu toch op papier te zetten.

Phnom Penh
Oké waar te beginnen aan het begin natuurlijk, na een bus reis van 6 uurtjes kwamen we aan in de hoofdstad van Cambodja. Helemaal verhit stapten we de bus uit en op naar ons hostel! De tuk tuk hadden we gelukkig zo gevonden. Het hostel was prima, mooi zwembad, mooie kamers en vriendelijk personeel. Volgende dag fiets gehuurd en de stad bekeken. Aantal tempels bezocht en een museum (Tuol Sleng) dat vroeger een school was, maar dat in de oorlog als gevangenis fungeerde. Heel bizar wat je daar ziet, maar dit is maar een voorproefje voor morgen. In de morgen vroeg werden we opgehaald met de tuk tuk om naar de killing fields te gaan ook wel choung ek genaamd. Nou wat zich daar heeft afgespeeld heeft, echt onmenselijk, echt te erg voor worden. Ik weet daarom ook niet zo goed hoe ik moet uitleggen wat je daar ziet. Dus doe ik dat ook niet.
p.s: bij binnenkomst krijg je een digitale gids in het Nederlands echt top zo kan je alles heel goed begrijpen.

Siem reap (Ankor Wat tempels)
In de avond zijn we uit Phnom Penh vertrokken met een slaapbus, best leuk om een keer te doen. Het is wel kunst, het zijn namelijk twee persoons bedden maar verder prima. Om vier uur s'nachts komen we aan bij ons hotel, gelukkig was het nog open en lekker naar bed.
Volgende dag lekker de stad in en naar de markt s'avonds wat gegeten en op stap wat wel gezellig was maar niet verstandig aangezien onze wekker om 04.00 af zou gaan.
Zoals gezegd vroeg opgestaan om naar de tempels van Angkor Wat te gaan, gevolgd door Angkor Tom en de jungle tempel te gaan. We begonnen bij Angkor Wat, we kwamen daar aan in het donker en konden zo de zonsopgang bekijken met de tempel op de voor grond super vet, echt een van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb gezien. Ik zal wat foto's op Facebook zetten maar geloof me, als je daar zelf rond loopt is het heel anders. Op naar de Angkor Tom tempel. We hadden en tuk tuk voor de hele dag dus die stond netjes op ons te wachten en reden daar heen. Ondertussen was de temperatuur al aardig opgelopen en was het heel druk bij die tempel en viel ook een beetje tegen als je Angkor Wat al hebt gezien wel leuk was dat er veel Japanners rond liepen waar we een paar keer mee op de foto zijn geweest. De jungle tempel is ook echt super mooi, dat is een tempel complex waar door de tempels bomen zijn gegroeid. Een woord: prachtig, maar nogmaals je moet het echt zelf zien onmogelijk om uit te leggen.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden mijn blog te lezen en ik zal de volgende keer sneller wat posten!

1. Gijs van der Weijden:
    Hoi Robbert
    Natuurlijk heb je al het nodige verteld met live beelden via face time. Als ik dan je verslag weer lees ben ik vol trots wat je allemaal meemaakt en onderrneemt.
    Als ik op mijn werk de verhalen vertel zijn er een hoop jaloers op je.
    Blijf er van genieten en hou ons op de hoogte.
    Ga zo door en blijf ervan genieten
  2. Mama:
    9 april 2015
    Hoi lieve schat!, wat een avonturen maak jij allemaal mee zeg en ik ben blij dat het zo goed gaat,geniet maar lekker! Zet je ook nog foto's op je facebook en ook van die vreselijke busreis :) ik begin je nu wel een beetje te missen hoor ! Love you mama ♡♡♡♡
  3. Céline:
    Tof Rob!!

xxxx
  4. Esther:
    9 april 2015
    Klinkt geweldig allemaal.en ja blijven jullie volgen xxx
  5. Chelly snijders:
    9 april 2015
    Hallo robbert ziet er echt indrukwekkend uit en ja uit ervaring weet ik dat datgene wat je ziet heel moeilijk over te brengen is. Fijne reis nog groetjes chelly en leo
  6. Oscar:
    Hoi Robbie!
    Rustig aan. .We vinden het wel leuk. ..heeeel leuk om te lezen zelfs; -) maar geen verplichtingen op zo'n wereldreis hè !? De tijd vliegt als je het naar je zin hebt :-) geniet er van en bedankt voor je verslag weer! Groetjes Oscar en Agnes
  7. Roos hermans:
    10 april 2015
    Zo leuk om te lezen. En ben stiekem jaloers. Wat een mooie, leuke en spannende dingen maken jullie mee. Ik blijf graag op de hoogte maar vind het een goed teken dat je niet aan ons of het blog denkt!
  8. Georgia:
    11 april 2015
    Hoi Robbie,
    Weer leuk om te lezen hoe het met je gaat. Blijven genieten hoor!!
    Groetjes Marcel en Georgia