Ho Chi Minh

7 maart 2015 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Nou we zijn veilig geland, maar dat had je wel begrepen denk ik ;) Op naar de taxi. Wij stapte in en we keken onze ogen uit. Wat je hier allemaal ziet is gewoon bizar, scooters, scooters en nog eens scooters, echt niet normaal! Je kent de foto's en filmpjes wel. Gewoon toeteren en rijden is hier het motto...
Misschien een leuk weetje, in alleen Ho Chi Minh wonen 10 miljoen mensen, waarvan er 7 miljoen een scooter hebben.

Aangekomen in ons guesthouse, prima kamer en vlak naast een gezellige uitgaansstraat. Super gezellig maar daar kijk je eveneens je ogen uit. Kinderen,   denk 12 jaar oud die wat geld willen verdienen met vuur spugen, mensen die een slang via hun mond hun eruit laten komen. Nou noem het maar op, maar er wordt ook van alles aan je verkocht. Ik heb zelf bij van die straat verkopers een zonnebril, aansteker en een Lonlyplanet gekocht. Allemaal nep natuurlijk, maar ja wat maakt het uit.

Weer een nieuwe dag en toen naar de Cho Ben Tranh market. Dat is een hal, best wel oud en binnen goed warm. Daar zie je denk ik wel 1000 kraampjes als het er niet meer zijn en ze verkopen alles! Kleding, schoenen, sieraden en eten. Van elk kraampje zie je 10 dezelfde, maar ja wat geeft het.

Met de dag tour gingen we eerst naar een tempel waar we een een gebed hebben bijgewoond was leuk, maar om eerlijk te zijn hoef ik niet nog 50 tempels te zien, in elk land 2 of 3 is wel prima! Terug de bus in waar we richting de Cu Chi tunnels (van de oorlog met Amerika) gingen. Een leuke rondleiding gehad en we konden ook zo'n tunnel in en ook gedaan. Je ziet het vaak in films, maar daar lijken ze heel groot. In het echt zijn ze een stuk kleiner.

Voor vrienden, familie en voor de mensen die het leuk vinden om het te lezen. Het is hier echt super mooi weer, lieve mensen en geen gehaast, alles gaat relaxed. Wie de kans krijgt hier heen te gaan echt doen, daar krijg je echt geen spijt van.             Ik ben van mening dat je dat eens in je leven gezien moet hebben.

1. Gijs van der Weijden:
    7 maart 2015
    Super allemaal, geweldig om alles met je eigen ogen te zien. Toch altijd anders.
    Blijf ons op de hoogte houden dat iedereen van je belevenissen kan genieten.
    Veel liefs je vader en Patricia.
  2. Roos hermans:
    7 maart 2015
    Gaaf hoor en je komt waarschijnlijk niet onder nog eens een heleboel tempels uit! Zo mooi, echt een andere cultuur. Geniet vooral lekker verder.
  3. Mario Asselman:
    7 maart 2015
    Wat fijn dat we dit allemaal kunnen mee-beleven via deze blog. Geniet van deze fantastische reis! Groetjes uit Belgenland!
  4. Brenda klaare:
    Robbie helemaal top om je op deze manier te volgen super leuk!! Xx
  5. Brenda klaare:
    Robbie helemaal top om je op deze manier te volgen super leuk!! Xx
  6. Céline:
    Echt tof Rob!!
  7. Oscar:
    Hey Robbie!
    Super leuk om te lezen en bizar in wat voor "andere wereld" jullie rondwandelen!
    We hebben je reisblog adres via je oude werk :-) aan Marcel en Georgia gevraagd dus volgen jullie nu ook.
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes Oscar en Agnes
  8. Oscar:
    Hey Robbie!
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes Oscar en Agnes
  9. Georgia:
    Hoi Robbie,
    We missen je nu al bij de Bank....
    Maar jij ons gelukkig niet!!
    Heel veel plezier!
    We gaan je volgen!
    Grtjes Marcel en Georgia
  10. Conny:
    12 maart 2015
    super rob om je te volgen , veel plezier !!