zo de reis gaat veder op naar laos.

23 april 2015 - Chiang Mai, Thailand

onze reis begint net zo als altijd in de bus op weg naar de four thousend islands.dit keer een minivan opzich best prima als je vergeet dat je lekker knus tegen elkaar aan zit maar alles went.eerste stop was bij de grens van camboja en Laos waar we stopten en er man zo vriendelijk was ons visa te regelen nou ja best normaal als je met de bus gaat want dat gaat altijd op die manier.alleen betaal je normaal 2 a 3 dollar en we kwamen er later achter dat deze helevriendelijke man ons allemaal (15 personen)15 dollar heeft afgetroggeld sommige mensen waren boos en wouden hun geld terug maar dan snappen ze het op eens niet meer.maar oké wij de grens over en de de volgende bus gepakt of bus wat er nog van over was maar ondertussen aard wat gewent dus geen probleem.
Zo als gezegt gingen we naar de four thousend islands gekozen voor don det waar ons verteld was Door het boot bedrijf dat dat het party eiland is niks was minder waar was daar heel rustig en je had nou ik denk 2 kroegen kwamen we later die avond achter.maar eerst een plek om te slapen ze hebben daar bijna alleen bungalows wij er een paar bekeken en uit eindelijk een uit gekozen best prima aangezien dat eiland heel basic was twee persoons bed een ventilator en een klein badkamertje.volgende dag fietsen gehuurd en op naar de (Li phi fals)heel mooi echt schitterend waar je als je doorloopt naar beneden bij een soort strandje komt waar eigenlijk niemand is echt super chil letter daar gezwommen maar moesten wel op Letten wand daar was een flinke stroming dus gingen we niet te diep.veder was er vrij weinig te doen daar op het eiland maar bleven er wel nog een paar dagen gewoon om lekker te ontspannen en te tuben dat is met een opblaasbare band de rivier af.ps ik had nog niet gezegd dat we voor het eerste keer tijdens de trip dat de mensen niet aardig zijn ze lachen niet zijn niet vrolijk gewoon niet fijn.

op naar de volgende bestemming of meer een tussen stop savannakhet hier hou ik het kort want dat was niet veel bijzonders tot op de dag van vandaag weer ik niet waarom we plaats hebben uitgekozen.ik denk dat we de enigste toeristen waren.maar dat kan gebeuren foutje zijn daar ook maar een dag geweest het enige positieve was dat we had voor ons onbekend hebben gegeten een soort fondue was echt waar lekkerrrrrr!!!volgende middag de nacht bus geboekt naar de hoofdstad vientiane waar we een iets te simpel hotel hadden geboekt schimmel zat aan het plafond.die dag een beetje Door de stad gewandeld en in de avond naar de nicht maket altijd leuk om te zien.
Volgende dag aangezien manon tijdje terug jarig was wat leuk voor haar en mij geboekt mooi hotel met een een x aantal ***** was super mooi Zwembad op het dat a gym waar we een uiteraard geen gebruik van hebben gemaakt lekker eten en drinken en het bed was het beste zo fijn om op zo'n lekker zacht bed te slapen.als we geen bus ticket hadden geboekt hadden we waarschijnlijk een nacht bij geboekt.maar helaas of helaas.dat is niet helemaal waar.

Luang prabang op naar het boedisch nieuwe jaar te vieren of te wel (pii mai) drie dagen feest een massaal water gevecht van jong tot oud opa en oma iedereen doet mee sommige met Emmers water andere met een waterpistool
andere rijden met hun auto Door de straat voor met tonen water er op waar de mensen die er op staan mee kunnen gooien.best gevaarlijk ik heb er zelf ook op gestaan dus kan het weten.maar was leuk sta je dan op zo'n auto met alles en iedereen te feesten.maar je raad het al we zijn niet droog thuis gekomen je moet het mee maken als jullie ooit in de beurt zijn op de 14 van april echt gaande beleving van je leven.eendag water pret vonden we wel genoeg.en de stad zelf staat bekend om zijn tempels waarvan een wel super vet is je moet er wel wat voor doen want je moet met een trap zigzagend een berg op best vermoeiend en blij dat de zo'n niet scheen anders was het denk ik ondraaglijk denk ik wederom heel mooi om te zien.

Tijd om onze spullen te pakken en op naar vang vieng wat bekend staat om zijn water sporten en een gezellig uitgaans leven.waar ik het allebei mee eens ben.mooi dealtje gemaakt om een ful Day te gaan kajakken en tubben Door de grotten.we begonnen onze dag met een tuk tuk over een iets te hobbelige weg naar de groten om te tubben dat was leuk je moest dan op zo'n band het water in en je vooruit treken aan touwen echt wel leuk.weer op her drogen lekkere lunch gehad uiteraard rijst met een heerlijke kip spies.na de lunch richting de rivet om te gaan kajakken echt super twee keer een uur.zo mooi die natuur daar als je zo langs die bergen vaart.onze gids vroeg of we met een soort zelf in elkaar gezeten kabelbaan het water in te springen dat slaan we niet over natuurlijk eerste keer voorzichtig en ging goed tweede keer veel te fanatiek en ja Robbie haalt heel ze handen open.maar geen probleem we gaan gewoon Door.op naar de eerste stop een tubbing bar waar wij uiteraard een koude klets hebben genomen.en onze tocht weer vervolgen.
bij terug komst in het hotel lekker op bed geploft om even te ontspannen het was best een intensieve dag.volgende dag bus ticket geboekt ik naar chang mai en manon naar Bangkok zo als je leest hier scheiden de wegen van manon en ik.de keuze van mij om naar Chang mai te gaan is omdat ik voor een paar maanden terug wil gaan naar Nederland ik mis die kroketten zo erg.hihi nee is gekheid ik wil gewoon wat extra geld verdienen om mee te menen naar Australië kan de keuze beter nu maken dan over een paar maanden.

op naar Chang mai (thailand) werd 8 uur in de ochtend op gehaald om een reis van 23 uur tegemoet te gaan.maar ik moet zeggen het verliep allemaal vlekkeloos zit nu een mooi hostel midden in het centrum van de stad hier is veel te zien en te doen.van boxen tot tampels tot olifanten en tijgers als kan hier super leuk.

Zoals ik tussen neus en lippen even heb verteld dat ik naar huis kom is waar ik vlieg de 28 april terug.en wil dan voor 3 a 4 maanden thuis blijven om vervolgens Door te gaan naar Australië en op de terugweg azie nog even meepakken.

Ik kan wel zeggen tot snel..
Xxx

1. Chelly snijders:
    23 april 2015
    Is weer een mooi verhaal ,zie je misschien wel weer in nederland. Goede reis terug.
    Groetjes leo en chelly
  2. Gijs van der Weijden:
    23 april 2015
    Mooie belevenissen weer. Helemaal te gek
    Tot gauw en geniet er nog even van
    Je vader
  3. Georgia:
    Hey Robbie,
    Weer een leuk verhaal!
    Maar dat je terug komt is ook nieuws...
    Geniet nog maar even van je reis en rust want ik begrijp dat je binnenkort weer hier bent. Misschien tot snel dan!
    Groetjes Georgia en Marcel
  4. Mama:
    Hoi lieverd

Mooie dingen heb je mee gemaakt en wat een prachtige foto's ! Geniet nog lekker van de laatste dagen ! Ik ben wel blij als je er weer bent :) kus xxx
  5. Oscar:
    23 april 2015
    Hoi Robbie! Super belevenissen weer! Kom je hier ff de euro's en de zomer meepakken!? Vermaak je daar voorlopig maar even want de tijd dat je nu daar nog bent is langer dan de gemiddelde vakantie die wij hier gewent zijn ;-) :-) groetjes van Oscar en Agnes
  6. Carla:
    3 mei 2015
    Wil jij Manon de groeten van mij doen, en zeggen dat ik haar een ontzettende doorzetter vind? liefs Car