Cambodja, here we Come!!!!

17 maart 2015 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Inmiddels zijn we drie steden verder.
Ik zal beginnen waar ik was gebleven, ik was opweg naar Can Tho. Na een busreis van zo'n 4 uur, was ik eindelijk aangekomen. De reis was prima en ik sliep in een slaapbus. Dat houdt in dat er allemaal bedden in zijn gemaakt. Het was helemaal top, want je kan er lekker in relaxen. Daarna gingen wij opzoek naar een hotel, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan in een stad waar niemand Engels spreekt. Na een uurtje rond struinen toch iets leuks gevonden. Nou ja, leuk.. het had een bed en een schone douche. De volgende dag had ik toch maar iets anders geboekt en eenmaal bij het hotel aangekomen bleek dat het hotel al een jaar of twee gesloten was. Maar ook dat was geen ramp, want 100 meter verder waren de hotels voor het oprapen.
In de stad Can Tho zelf is weinig te beleven, maar voor het geen waar we voor gekomen waren was wel super vet. Een tour over de Mekong Delta. 5 uur de wekker gezet en 6 uur werden we opgehaald met een heel klein bootje. We gingen in dat bootje richting een floating market. Dat is een soort groothandel van groenten en fruit op het water. Echt super tof om te zien! Daarna gingen we met hetzelfde bootje naar een noodles farm. De foto's zijn te zien op Facebook. Als afsluiter gingen we via allemaal kleine riviertjes richting de haven en dat vond ik het leukst om te zien.

Zoals ik al zei, Can Tho is niet echt heel bijzonder, dus de volgende dag gingen we naar een mooi tropisch eiland, Pho Qouc. Dit ging met de bus en boot, het was allemaal prima geregeld. In de haven gingen wij opzoek naar iets van een taxi. Komt een man naar ons toe en zegt: 'ik heb nog plek in mijn busje.'  Het busje was denk ik voor 10 persoon en wij waren nummer 15 en 16. Je kan je denk ik wel indenken hoe dat geweest was. Ik zal je zeggen best grappig en de reis duurden gelukkig ook niet zo lang. Mijn hotel was helemaal top, het was  ingericht met een soort Ibiza stijl. Het eiland was super chill, mooie stranden, blauwe zee en leuke mensen. Al snel had ik een leuk zaakje gevonden, een beachbar gerund door mensen uit Australië. Daar ging ik dan ook 2 à 3 keer per dag heen en in de ochtend voor een lekkere Vietnamese ice koffie. En s'middags een sapje of een biertje en in de avond dat kan je wel raden denk ik ;)

De tweede dag had ik een mountainbike gehuurd om een lekker stuk te fietsen. Je zal wel denken die is gek met die warmte, maar zolang je fietste ging het wel. Daarna weer een een tour geboekt, een hele dag snorkelen met anderen activiteiten. Eerst gingen we vissen met een haak een een touwtje, dat ging eigenlijk prima. Ik had zelfs nog een mooie vis gevangen. Daarna snorkelen, lunchen en weer snorkelen. Het was echt super vet! Vooral de tweede keer was het super, want toen hadden Manon en ik wat noodles mee genomen van de lunch.  Binnen 5 seconden zwommen er duizenden vissen om ons heen. Het was super leuk.
Als afsluiter gingen we nog even naar het strand met heel de groep. Ik heb nog een dagje relaxt op het strand gelegen, om de volgende dag Vietnam te verlaten en naar Cambodja te gaan en heb in het hotel de ticket gekocht.

Op naar Sihanouk, één van de mooiste en één van de weinige badplaatsen van Cambodja. Vroeg in de ochtend werd ik opgehaald bij mijn hotel om naar de boot te gaan, om de oversteek te maken naar Ha Tien. Dat is de grens overgang. Daar stond netjes iemand ons op te wachten om ons verder te begeleiden en ons visum voor Cambodja te regelen. We werden in een zaakje neergezet en moesten vervolgens wat invullen en we moesten ons paspoort aan iemand geven. Natuurlijk beetje raar maar oké.. Zonder ons paspoort gingen we weer een busje in om naar de grens de rijden. Daar hebben we denk ik een half uurtje gewacht en gelukkig kwam de man met de paspoorten terug. Hup de bus in en na 5 uur in een oud en klein busje te hebben gezeten arriveerde we in Sihanouk. Leuke stad met mooie stranden en een goed uitgaansleven. Een echte vakantie stad van de toekomst. Ik ben hier nu twee dagen en het is toch wel vreemd, want alles hier gaat bijna met de dollar, zelfs als je pint.

Vandaag heb ik de volgende reis gepland. De reis vervolgt zich naar Phnom Penh en morgen nog even een duik nemen in de zee!

1. Gijs van der Weijden:
    Hoi wereldreiziger
    Helemaal top om alles nog een keer te lezen. Het gaat geweldig met je. We genieten ervan
    Je vader
  2. Roos hermans:
    17 maart 2015
    heel leuk om te horen hoe je het naar je zin hebt! Zo doorgaan met genieten en ben al benieuwd naar het volgende verslag!
    Roos
  3. Mama:
    Hoi lieverd,

Spannend allemaal! Ik hoop dat je nog véél mooie dingen gaat zien en mee maken. Ik blijf je natuurlijk volgen en Skypen. Love you ♡♡♡
  4. Georgia:
    Wow!!

Wat een ontzettend toffe dingen maken jullie mee!!!

Fijn dat we mogen meegenieten!
    Veel plezier verder!

Groetjes Georgia & Marcel
  5. Céline:
    17 maart 2015
    Super Rob! Heerlijk genieten!

xxxx
  6. Els:
    17 maart 2015
    Wow lekker!! heel leuk om te lezen dat het goed gaat Rob.
  7. Toon Coenraadts:
    17 maart 2015
    Nou Rob ik ben heel erg jaloers op jullie, ik blijf jullie volgen veel geluk kijk goed uit veel plezier nog.
  8. Oscar:
    18 maart 2015
    Hoi Robbie!
    Prachtig verslag weer.! We reizen een beetje mee;-)!
    Groetjes Oscar en Agnes
  9. Yvonne:
    18 maart 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen, geniet ervan.Gr Tim & Yvon
  10. Chelly snijders:
    29 maart 2015
    Hallo robbert ik heb van ton je blog gegevens gekregen en ben benieuwd naar het verloop van je reis.
    groetjes chelly en leo